Filter produkter

Antal rum
Separat lomme til sko
Kan bæres som rygsæk
Antal sidelommer
Spillestil
Flex i skaftet
Vægtfordeling
Vægt
Støttebind
Tøj størrelse
Størrelse sko
Sokker
pris
kr kr
Brands

Isposer, støttebind og sportsbind


Hvis det mindst ønskede sker, og man kommer til skade enten til træning eller kamp, er det vigtigt at være forberedt, så man kan begrænse skaden øjeblikkeligt så du hurtigt kan komme tilbage på banen igen. Dette kan du gøre ved at have isposer og kompressionsbind i for eksempel din taske. Hvis skaden er sket og du hurtig skal komme tilbage på banen, er det vigtigt forsat at tage højde for den tidligere skade og give lidt ekstra opmærksomhed og støtte til området. Dette kan gøres ved varmecreme, sportstape, støttebind, sportsbind og neoprenbind. Derudover kan man for eksempel styrke muskler og give stabilitet ved at bruge et vippebræt. Alt i alt er der mange muligheder for at minimere tiden uden for banen, hvis man skulle få en skade.

Støttebind og sportsbind

Her i denne sektion, vil der være mulighed for, at finde udstyr til forebyggelse eller behandling af de små skavanker og skader der måtte komme i løbet af en badmintonkamp. Vi forhandler alt i sportsbind, isposer, sportstape, varmecreme, vippebræt og neoprenbind.

Badminton er en af de hårdeste sportsgrene for kroppen, specielt knæ, hofter, ryg og i særdeleshed ankler er udsat når man gentagne gange launcher ud efter en bold, laver de mange sideskift, hopper og lander. Der kan derfor forekomme små skavanker eller direkte skader, hvis led gentagne gange bliver udsat for det enorme pres man, eller hvis uheldet er ude og man vrikker rundt i sine badmintonsko. Hvis man ser hævelse ved for eksempel ankel eller knæ, anbefales det, at man benytter sig, af engangs ispose eller genbrugs ispose, som man vikler ind i sin ekstra trøje eller et håndklæde og derefter ligger på det hævede område, samtidig med, at der er is på området, anbefales det, at man hæver benet over hjertehøjde. En skade kan forekomme hos selv de mest erfarne spillere, hvorfor det er vigtigt altid at have en pose is klar i sin taske. Efter man har siddet med benet oppe og har haft is på i et stykke tid, anbefales det, at man enten ligger et kompressionsbind omkring knæet eller anklen. Hvis man er vrikket rundt, er det ultra vigtigt, at kompressionsbindet lægges modsat af den vej, hvor man er vrikket rundt. Altså, hvis man er faldet ud af, er det vigtigt at bindet ligges på modsat så foden trækkes tilbage i den rigtige retning, således man ikke forværrer skaden.

I mange tilfælde, hvis man har en tendens til at vrikke rundt på anklen, kan det være en rigtig god ide, at tape foden op, således man låser den mere fast, så den ikke længere har mulighed for, at vride rundt. En anden måde, hvorpå man kan mindske risikoen for at vrikke rundt, er ved at benytte sig af vores neoprenbind til anklen, disse låser anklen fast i mest ergonomiske stilling med både støtte fra neoprenen, men også ved låsen af velcro. En anden måde, hvorpå man kan sikre sig, at det skadede område varmes korrekt op og først og fremmest at sikre sig, at lave nogle øvelser der fokuserer på det område der er skadet, for at varme det ekstra op, en anden måde hvorpå man kan få varme på det skadede område er ved brug af varmecreme. Varmecreme gør som navnet indikerer, varmer området op, så musklen kan tåle flere tæsk end tilfældet var, hvis man startede helt kold. Hvis man har haft problemer med ondt i ryggen, springerknæ, tennisalbue eller en håndledsskade, så har vi neoprenbind, som kan være med til at aflaste området indtil spilleren har mulighed for, at genoptræne det skadede område og ikke længere mærker til de skavanker og småskader som tidligere var der. Vi tilbyder herudover vores kunder muligheden for at genoptræne eller blot træne anklerne, for at minimerer risikoen for at vrikke rundt. Muligheden for at træne dette hedder vippebræt, vores vippebræt fra Wobbelsmart kan justeres i bunden, for at gøre det enten sværere eller lettere at stå og balancerer på enten et eller to ben. Foruden muligheden for at justere sværhedsgraden, er vippebrættet lavet i træ og er derfor ekstra holdbart.

Vi hos Sport-net.dk anbefaler alle spillere, til at have både isposer og kompressionsbind i deres taske når de skal til træning og stævne, på den måde sikrer spillerne sig selv bedst muligt, hvis uheldet skulle være ude og man løber ind i en skade. Herudover er det også altid en rigtig god ide, at have en rulle sportstape med sig rundt, for på den måde at kunne tape sig op, hvis der skulle opstå nogle små skader i løbet af en kamp eller træning. 

Det værste der kan ske for en badmintonspiller er at få en skade. En skade sætter dig uden for træning og giver dine konkurrenter et forspring der skal indhentes senere. Derfor er det vigtigt, hvis uheldet er ude, at få behandlet skaden korrekt og hurtigt, så genoptræningen med støttebind og sportsbind kan påbegyndes så hurtigt som muligt. Det eneste du skal bruge for at begrænse størstedelen af sportsskader er et kompressionsbind og en ispose. Stop aktiviteten når skaden opstår, nedkøl det skadede sted i 20min og læg et kompressionsbind på det skadet område. Hold derefter det skadet sted over hjerte-højde. Disse 3 ting gøres for at mindske hævelsen. Hævelsen er nemlig det der forhindre os for at komme i gang med en evt operation eller genoptræning. Så husk en ispose og kompressionsbind i din badmintontaske. Og til genoptræningen er det vigtigt at aflaste det skadet sted med et støttebind eller et sportsbind.

Ingen produkter

Fastslås Fragt
0,00 kr Moms
0,00 kr I alt

Priser med moms

Bestil