Filter produkter

Antal rum
Separat lomme til sko
Kan bæres som rygsæk
Antal sidelommer
Spillestil
Flex i skaftet
Vægtfordeling
Vægt
Støttebind
Tøj størrelse
Størrelse sko
Sokker
pris
kr kr
Brands

    •  Førstehjælp
    •  Bør være i alle sportstasker
    DKK 2020,00 kr På lager
    Når en skade er opstået er det første man skal gøre at stoppe aktiviteten og køle det skadede sted ned. Dette gøres for at mindske hævelsen, jo mindre skaden hæver op jo hurtigere kan man komme i gang med at træne igen. En engangsispose er kold på få sekunder og kan medbringes alle steder.

    •  God til hjemmet
    •  Kan bruges igen og igen
    DKK 4040,00 kr På lager
    Når en skade er opstået er det første man skal gøre at stoppe aktiviteten og køle det skadede sted ned. Dette gøres for at mindske hævelsen, jo mindre skaden hæver op jo hurtigere kan man træne igen. Denne ispose kan bruges flere gange og kan også bruges som varmepude, til at løsne ømme muskler.

    •  Bør være i alle sportstasker
    •  Mindsker hævelse
    DKK 5050,00 kr På lager
    Når et skadet sted er kølet ned er det vigtigt at få lagt en kompressionsbandage, så det ikke hæver op. Jo mere skaden hæver op jo længer tid tager det at komme sig. Co-plus bindet er selvklæbende og kan bruges igen og igen. Dette bør være fast tilbehør i alle badmintonspilleres tasker.

    •  Til tapning af ankler osv
    •  Uelastisk tape
    •  Bør vær i alle sportstasker
    DKK 4040,00 kr På lager
    Til optapning af ankel og andet ved smerter eller ved genoptræning. Dette er en uelastisk bomulds tap med en stærk klæbende bagside. Tapen er nem at rive over både på langs og på tværs. Sportstape bør være fast tilbehør i alle badmintonspilleres tasker.

    •  Til op-tapning af skader
    •  Uelastisk tape
    DKK 5050,00 kr På lager
    Til optapning af ankel og andet ved smerter eller ved genoptræning. Dette er en uelastisk bomulds tap med en stærk klæbende bagside. Tapen er nem at rive over både på langs og på tværs. Sportstape bør være fast tilbehør i alle badmintonspilleres tasker.

    •  Til ømme muskler
    DKK 5050,00 kr På lager
    Til opvarmning og pleje af ømme og stive muskler. Har du problemer med ømme og stive muskler kan du smøre varmecream på inden træning eller konkurrence. Cremen går ind og øger blodgennemstrømningen i huden og varmer derved musklen bedre. Cremen virker bedst hvis den først smøres på efter opvarmning

    •  Lindre overbelastning
    DKK 7070,00 kr På lager
    Bruges på overbelastede og skadede muskler og sener. (minimum 48 timer efter akutte skader) Trauma gelen øger blodgennemstrømningen og virker kølene og smertelindrene, kan med fordel bruges under kompressionsbind. 

    •  Modvirker springerknæ
    •  Flere farver
    DKK 150150,00 kr På lager
    Knæstroppen bruges ved smerter øverst på skinnebenet, lige under knæet også kaldet springer knæ. Knæstroppen fjerner trykket på det skadet sted og derved smerterne.

    •  Ekstra støtte
    •  Åndbar
    DKK 399399,00 kr In Stock
    Uden sammenligning den bedste ankelbandager på markedet. Lavet i et super åndbart materiale så huden kan holde til at have bandagen på over længere tid. Stropperne sidder så de giver samme støtte som en optapning. Det er vigtigt at genoptræne styrken i anklerne, dette kan gøres på et vippebræt.

    •  Modvirker tennisalbue
    •  Åndbar
    DKK 199199,00 kr På lager
    Justerbar støttebind med en gelpude der aflaster det skadede sted. Ved smerter i underarmen på ydersiden af albuen også kaldet tennisalbue bruges dette bind. Det fungere ved at lette presset på den ømme sene til-hæftning og derved fjerner smerten.

    • DKK 499499,00 kr På lager
      Wobbelsmart vippebrættet er et vippebræt der kan justeres i sværhedsgrad. Ved at dreje på knoppen under vippebrættet kan knoppen lave rundere eller spidsere. Derved kan sværhedsgraden enten øges eller sænkes. Overdelen af brættet er desuden dække med griptape, så du kan stå fast, selv med sko på.

      •  Styrker knæ og ankler
      •  God til genoptræning
      DKK 249249,00 kr På lager
      For at styrke ankler og knæ efter skader eller for at få bedre balance er et vippebræt den perfekte løsning. En god balance og stærke ben giver mulighed for at bevæge sig hurtigere og mere effektivt til og fra bolden.

    Støttebind og sportsbind

    Her i denne sektion, vil der være mulighed for, at finde udstyr til forebyggelse eller behandling af de små skavanker og skader der måtte komme i løbet af en badmintonkamp. Vi forhandler alt i sportsbind, isposer, sportstape, varmecreme, vippebræt og neoprenbind.

    Badminton er en af de hårdeste sportsgrene for kroppen, specielt knæ, hofter, ryg og i særdeleshed ankler er udsat når man gentagne gange launcher ud efter en bold, laver de mange sideskift, hopper og lander. Der kan derfor forekomme små skavanker eller direkte skader, hvis led gentagne gange bliver udsat for det enorme pres man, eller hvis uheldet er ude og man vrikker rundt. Hvis man ser hævelse ved for eksempel ankel eller knæ, anbefales det, at man benytter sig, af en gangs ispose eller genbrugs ispose, som man vikler ind i sin ekstra trøje eller et håndklæde og derefter ligger på det hævede område, samtidig med, at der er is på området, anbefales det, at man hæver benet over hjertehøjde. En skade kan forekomme hos selv de mest erfarne spillere, hvorfor det er vigtigt altid at have en pose is klar i sin taske. Efter man har siddet med benet oppe og har haft is på i et stykke tid, anbefales det, at man enten ligger et kompressionsbind omkring knæet eller anklen. Hvis man er vrikket rundt, er det ultra vigtigt, at kompressionsbindet lægges modsat af den vej, hvor man er vrikket rundt. Altså, hvis man er faldet ud af, er det vigtigt at bindet ligges på modsat så foden trækkes tilbage i den rigtige retning, således man ikke forværrer skaden.

    I mange tilfælde, hvis man har en tendens til at vrikke rundt på anklen, kan det være en rigtig god ide, at tape foden op, således man låser den mere fast, så den ikke længere har mulighed for, at vride rundt. En anden måde, hvorpå man kan mindske risikoen for at vrikke rundt, er ved at benytte sig af vores neoprenbind til anklen, disse låser anklen fast i mest ergonomiske stilling med både støtte fra neoprenen, men også ved låsen af velcro. En anden måde, hvorpå man kan sikre sig, at det skadede område varmes korrekt op og først og fremmest at sikre sig, at lave nogle øvelser der fokuserer på det område der er skadet, for at varme det ekstra op, en anden måde hvorpå man kan få varme på det skadede område er ved brug af varmecreme. Varmecreme gør som navnet indikerer, varmer området op, så musklen kan tåle flere tæsk end tilfældet var, hvis man startede helt kold. Hvis man har haft problemer med ondt i ryggen, springerknæ, tennisalbue eller en håndledsskade, så har vi neoprenbind, som kan være med til at aflaste området indtil spilleren har mulighed for, at genoptræne det skadede område og ikke længere mærker til de skavanker og småskader som tidligere var der. Vi tilbyder herudover vores kunder muligheden for at genoptræne eller blot træne anklerne, for at minimerer risikoen for at vrikke rundt. Muligheden for at træne dette hedder vippebræt, vores vippebræt fra Wobbelsmart kan justeres i bunden, for at gøre det enten sværere eller lettere at stå og balancerer på enten et eller to ben. Foruden muligheden for at justere sværhedsgraden, er vippebrættet lavet i træ og er derfor ekstra holdbart.

    Vi hos Sport-net.dk anbefaler alle spillere, til at have både isposer og kompressionsbind i deres taske når de skal til træning og stævne, på den måde sikrer spillerne sig selv bedst muligt, hvis uheldet skulle være ude og man løber ind i en skade. Herudover er det også altid en rigtig god ide, at have en rulle sportstape med sig rundt, for på den måde at kunne tape sig op, hvis der skulle opstå nogle små skader i løbet af en kamp eller træning. 

    Det værste der kan ske for en badmintonspiller er at få en skade. En skade sætter dig uden for træning og giver dine konkurrenter et forspring der skal indhentes senere. Derfor er det vigtigt, hvis uheldet er ude, at få behandlet skaden korrekt og hurtigt, så genoptræningen med støttebind og sportsbind kan påbegyndes så hurtigt som muligt. Det eneste du skal bruge for at begrænse størstedelen af sportsskader er et kompressionsbind og en ispose. Stop aktiviteten når skaden opstår, nedkøl det skadede sted i 20min og læg et kompressionsbind på det skadet område. Hold derefter det skadet sted over hjerte-højde. Disse 3 ting gøres for at mindske hævelsen. Hævelsen er nemlig det der forhindre os for at komme i gang med en evt operation eller genoptræning. Så husk en ispose og kompressionsbind i din badmintontaske. Og til genoptræningen er det vigtigt at aflaste det skadet sted med et støttebind eller et sportsbind.

    Ingen produkter

    Fastslås Fragt
    0,00 kr Moms
    0,00 kr I alt

    Priser med moms

    Bestil