Kompressions tights og overdele


En naturlig følge af fysisk aktivitet er at man bliver træt. Musklerne bliver trætte, der ophober sig affaldsstoffer og mælkesyre i musklerne. Dette betyder at kroppen skal restitutere efter fysisk aktivitet. Der er blevet forsket en del i hvordan man kan forkorte denne restitutionstid ved at anvende kompression. Dette øger blodcirkulaitionen i musklerne både under og efter fysisk aktivitet. Der findes mange former for kompressions tøj, både til underkroppen og overkroppen. Underkroppen påføres tights der både kan være korte eller lange. Til overkroppen fås også forskellige længder til ærmerne, så man kan få med lange ærmer og korte ærmer.

Kompressions overdele og tights

Når man træner og på andre måder er fysisk aktiv, er der efterhånden ved at være mange muligheder når det kommer til påklædning. Hvad end det er en sport man dyrker, som badminton, eller om det er for eksempel fitness, kan man have shorts på eller for eksempel nederdel på. Et alternativ der er blevet meget populær og gjort sit indtog ved beklædninger til fysisk aktivitet er tights. Tights er en form for bukser der sidder helt tæt på kroppen, og er derfor meget smarte at have på til træning, fordi der ikke er noget stof der er i vejen når man bevæger sig. Derfor sætter tøjet ingen begrænsninger for bevægelsesfriheden. Tights kan fås som kompressionstighs, der er særlig populære. Det specielle ved tights der har indlagt kompression, er at det minimerer restitutionstiden ved at maksimere restitueringen efter træning. Derfor er kompressionstights en rigtig god investering uanset hvilket niveau man er på.

Det der muliggøre at kompressisonstights kan forkorte restitutionstiden efter og under aktivitet, er fordi kompressionstights øger blodcirkulationen i kroppen, og gør derfor at mælkesyre og affaldsstoffer hurtigere kommer væk fra de muskler der aktiveres. Dette sker ved at kompressionstights er vævet sådan, at det giver et jævnt tryk på muskler og generelt holder på plads og strammer op.

Det kan være en smule besværligt at påføre sig kompressionstigths, særligt hvis huden er lidt fugtigt. Men husk den særlige vævning i stoffet gør at benene stadig kan ånde, selvom man har iført sig kompressionstights. Et rigtig godt råd, når man skal have sine kompressionstights på, er at arbejde dem op nedefra, og ikke forventet de er på med det samme. Kompressionstights er en del strammere, hvilket er nødvendigt før de kan fungere som kompresssionstights. Derfor skal man arbejde kompresionstights op langs med benet, for at de til sidst sidder ordentligt og behageligt, og man derved har den fulde effekt uden folder. Derudover er det vigtigt at påpege, at det er meget individuelt hvornår, det giver mest mening at påføre sig kompressionstights. Nogle foretrækker at træne i det, fordi de allerede der mærker en gavnlig effekt og minimere risikoen for kramper, når kroppen virkelig presses maksimalt. Andre føler ikke det har en effekt at have kompressionstights på under træning, og tager dem derfor på efter træning, og starter derved restitutionen der. Men det er helt individuelt, hvad man selv føler fungerer for en. Men det er videnskabeligt bevist at kompressionstights har en positiv effekt på restitutionstiden, da denne bliver mindre ved at anvende kompressionstigths, hvad end det er under, efter eller under og efter træning.

Ingen produkter

Fastslås Fragt
0,00 kr Moms
0,00 kr I alt

Priser med moms

Bestil